Nieuws

Antea Group zet de deuren wagenwijd open

Op het meest centrale plekje van Nederland zoekt Antea Group naar personeel én ideeën.

door Ysbrand Visser

 

Een immense karavaan van fanatieke en gepassioneerde bouwers trekt deze week door de hal van station Utrecht Centraal. Ze zijn op weg naar het Jaarbeurs Congrescentrum, deze herfstvakantie gastheer van Lego World. 

De oplettende jonge passanten ontdekken onderweg ook de pop-up store van de Antea Group nabij spoor 20. Met daarin een miniatuur Domtoren, gemaakt met Lego-blokjes. Het speelgoed staat symbool voor renovatiewerkzaamheden die de Antea Group verricht aan het hoge monument in Utrecht. En fungeert als extra lokaas om meer mensen in het tijdelijke filiaal van Antea Group te kunnen ontvangen.

Enthousiasme

De centrale locatie van deze winkel is niet zomaar gekozen. Er is werk aan de winkel. Advies- en ingenieursbureau Antea Group is, net als veel andere bureaus, hard op zoek naar nieuw personeel voor de bouwsector. De deuren van het ‘pand’ staan daarom wagenwijd open en een handvol aanwezige Antea-collega’s gaan graag het gesprek aan met de bezoekers.


Elke dag is er een andere sector van Antea Group present, met collega’s die zich vrijwillig hebben aangemeld. Er waren zelfs drie keer zo veel aanmeldingen dan nodig is. Op woensdag waren het de milieuspecialisten, die met meegebrachte sensorapparatuur lieten zien hoe midden op het station de concentratie fijnstof fluctueert.
Antea Group is van veel markten thuis, zo wordt deze week aan een breed publiek duidelijk gemaakt. Met vandaag bijvoorbeeld een drone experience en een Soundwalk (‘kijken’ naar geluid).

Game

Wij spreken Cesar Blaauwgeers, die vertelt dat jongeren vol passie op de aanwezige iPads de speciaal ontwikkelde game Dom Challenge spelen. Hoogste doel daarbij is het virtueel renoveren van de Domtoren, met als target de eretitel Dom Challenge Hero.


Het zijn activiteiten die veelvuldig op social-mediakanalen gedeeld worden, terwijl de Antea-mensen een heel ander doel hebben en alweer omkijken naar nieuwe geïnteresseerden. Studenten in de techniek vormen het belangrijkste jachtterrein; ingenieurs in de notendop, data-specialisten, en tegenwoordig ook mensen met een achtergrond in de sociale wetenschappen. Hi, we’d like to meet you, is het alomvattende motto.


Het is zoeken naar een brede doelgroep, die past bij de heel uiteenlopende activiteiten van Antea Group. En natuurlijk zijn ook mensen met ervaring welkom. Meer dan dat zelfs. Er is echter meer gaande in Utrecht. Antea Group gaat ook graag met de bezoekers in gesprek over de vraag hoe we Nederland mooier kunnen maken. En dat kan al beginnen met de verzuchting van een oudere bezoeker, die wil dat stoplichten voor fietsers niet zo lang op rood moeten blijven staan.

Naamsbekendheid

De zoektocht naar mensen en ideeën maakt deel uit van een bredere campagne van de Antea Group. Daarbij is ook de verbetering van de naamsbekendheid bij het grote publiek van het voormalige Oranjewoud een belangrijk aspect.



In Utrecht blijkt de belangstelling voor de pop-up store aanzienlijk. Zeker aan het eind van de middag, als stromen kinderen gevolgd door hun ouders, langs of binnen trekken. Zo werden er afgelopen dinsdag liefst 110 gesprekken met oprecht geïnteresseerde bezoekers geturfd. Wie ook interesse heeft, is nog tot en met zondag welkom.


Openingstijden deze week:

Donderdag en vrijdag: 07.00 – 22.00 uur

Zaterdag: 08.30 – 20.00 uur

Zondag: 10.00 – 18.00 uur (sluiting)

Check #AnteaGroupPopup

Deel dit artikel